Engagera dig

Det finns många sätt att engagera dig i MP Värmland - alla ska kunna hitta sitt sätt. Läs i listan och fundera på vad du vill göra!
  • På nätet
    Gå med i vår grupp för medlemmar på Facebook och sprid de länkar som delas där, eller starta en diskussion!

Läs
    vår blogg, dela med dig och kommentera! Länka till den från din blogg eller hemsida. Vi har även ett Twitter-konto. Kanske har du något du vill skriva på bloggen?

• På våra medlemsmöten
    Vi har medlemsmötet cirka åtta gånger om året. Här kan du som medlem vara med och fatta de viktigaste besluten om politiken och föreningen. Är du nyfiken men inte medlem ännu? Du är välkommen till våra medlemsmöten och prova på hur det är att vara grön i Värmland. Du får kallelse till detta minst en vecka innan mötet. På årsmötet i början av året väljer vi till olika organ i partiet.

Här hittar du alla mötestider

• På styrelsemöten
    Styrelsen styr partiet emellan medlemsmötena. Alla medlemmar är välkomna till dessa möten och får säga sin mening. Styrelsen tar många beslut om både föreningen och ekonomin, men även det dagliga politiska arbetet i landstinget och regionen - givetvis utifrån medlemsmötets beslut.

Vi blir jätteglada om någon vill engagera sig i styrelsen, prata med någon på ett medlemsmöte och säg att du är intresserad!

Om du vill få kallelse och dagordning till styrelsens alla möten kan du anmäla detta till
    Monika.Bubholz@mp.se.

• Handlingsprogrammet
    Handlingsprogrammet berättar för väljarna vad vi vill driva under nästa mandatperiod, och styr arbetet för våra politiker under mandatperioden. Vår nuvarande mandatperiods handlingsprogram är färdigt, och du får givetvis läsa och komma med kommentarer om innehållet till oss.

• Här kan du vårt handlingsprogram för 2014-2018

• I landstinget
    Landstinget är grunden för vårt politiska arbete. Det är här vi genomför våra visioner.

Efter valet bestämde vi oss för att samarbeta med Värmlandssamverkan,
    har du tankar kring hur vårt politiska samarbete borde fungera eller vilka frågor du tycker vi bör driva där, hör av dig!

Vill du lära dig mer?
Om du vill lära dig mer om något ämne i den gröna politiken kan vi starta upp en studiecirkel. Här finns några tips på ämnen det redan finns studiematerial i.

Hör av dig!

Hör av dig till vår länsavdelning, via varmland
@mp.se om du vill veta mer eller fråga om hur just du kan engagera dig!

Underordnade sidor (1): Handlingsprogrammet